Spis treści
Chińscy producenci samochodów coraz śmielej wchodzą na europejski rynek, a jednym z najbardziej aktywnych graczy pozostaje koncern Chery Automobile. To właśnie on stoi za markami Omoda, Jaecoo i Chery, które w krótkim czasie zyskały w Europie szerokie grono klientów. Teraz dołącza do nich nowy gracz – Jetour. Marka, która w Chinach cieszy się ogromnym zainteresowaniem, w listopadzie 2025 roku oficjalnie zadebiutuje w Polsce.

Na start Chery zaprezentuje trzy nowe modele SUV-ów – T2, Dashing i X70 Plus – wszystkie z klasycznymi silnikami benzynowymi i żadnym wariantem elektrycznym. Strategia oparta na atrakcyjnej cenie, bogatym wyposażeniu i modnym nadwoziu, ma pozwolić nowej marce skutecznie zaistnieć w najpopularniejszym segmencie motoryzacyjnym. Do połowy 2026 roku planowane jest otwarcie 30 autoryzowanych salonów w całej Polsce.
Jetour – nowy gracz z dużymi ambicjami
Wejście Jetour na rynek europejski to kolejny krok Chery w kierunku globalnej ekspansji. Azjatycki producent konsekwentnie buduje swoją pozycję, a Polska została wybrana jako jeden z kluczowych rynków. Jak podkreślił wiceprezes wykonawczy Jetour International, cytowany przez agencję Reuters:
„Polska jest dla nas niezwykle ważna. Wierzymy, że ma największy potencjał w całej Europie.”
Dystrybucją nowych modeli zajmie się firma Asian Automotive Distribution Center, odpowiedzialna również za sieć sprzedaży i serwisów. A oferta zapowiada się bardzo interesująco – Jetour celuje bowiem w najpopularniejsze w Polsce segmenty, proponując SUV-y w konkurencyjnych cenach i z pełnym wyposażeniem już w standardzie.

Jetour T2 – terenowy duch w miejskim wydaniu
Najbardziej charakterystyczną nowością Jetoura jest model T2 – SUV o stylistyce inspirowanej legendarnym Land Roverem Defenderem, ale w znacznie bardziej przystępnej cenie. T2 łączy cechy klasycznego SUV-a z możliwościami lekkiego auta terenowego i ma konkurować z bestsellerami, takimi jak Kia Sportage, Toyota Land Cruiser czy Nissan Qashqai.
Pod jego maską znajdziemy 2.0-litrowy silnik turbo o mocy 254 KM i momencie obrotowym 390 Nm, a dla mniej wymagających przewidziano także wersję 183 KM. Samochód oferuje inteligentny napęd 2WD/4WD z automatycznym przełączaniem oraz kilka trybów jazdy. Dzięki długości 4875 mm i rozstawowi osi 2800 mm T2 zapewnia dużą przestrzeń kabiny.
We wnętrzu dominuje prostota i nowoczesność – centralny ekran o przekątnej 15,6 cala, nastrojowe oświetlenie i system wspomagania jazdy L2 to tylko część wyposażenia. T2 ma być idealnym kompromisem między miejskim SUV-em, a autem na wyprawy poza utarte szlaki.

Jetour Dashing – nowoczesny SUV z charakterem
Drugą propozycją Jetoura jest Dashing – model pozycjonowany między segmentami C i D, który celuje w klientów rozważających zakup takich aut jak Ford Kuga, Hyundai Tucson czy Opel Grandland.
Pod maską znajdziemy dwie jednostki do wyboru: 1.5 T-GDI (156 KM) lub 1.6 T-GDI (197 KM). Auto mierzy 4590 mm długości, a jego rozstaw osi wynosi 2720 mm. Bagażnik o pojemności 486 litrów oraz przestronne tylne siedzenia czynią z Dashinga praktyczny samochód rodzinny.
W kabinie czeka nowoczesny, minimalistyczny kokpit z dużym ekranem multimedialnym, a komfort zwiększają głośniki Sony Surround HiFi, nastrojowe oświetlenie i bezprzewodowa ładowarka 40 W. Dashing przyciąga również designem – ukryte klamki poprawiają aerodynamikę, a futurystyczne reflektory z matrycą LED oferują szeroki zakres regulacji. To propozycja dla tych, którzy cenią dynamiczny wygląd i sportowy charakter SUV-a.

Jetour X70 Plus – przestronny SUV dla dużych rodzin
Największy z debiutujących modeli to X70 Plus – 7-osobowy SUV stworzony z myślą o rodzinach. Ma konkurować z takimi modelami jak Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq czy Dacia Jogger.
Auto mierzy się z konkurencją nie tylko rozmiarami, ale także funkcjonalnością. Napędzany tymi samymi jednostkami co Dashing, X70 Plus oferuje średnie zużycie paliwa na poziomie 7,5 l/100 km i osiąga 185 km/h prędkości maksymalnej.
We wnętrzu zastosowano nową architekturę konsoli środkowej z podwójnym ekranem 10,25 cala, który integruje m.in. obsługę klimatyzacji. To rozwiązanie zwiększa ergonomię i dodaje wnętrzu nowoczesnego charakteru.

Podsumowanie – Jetour ma realne szanse na sukces
Debiut Jetour w Polsce to kolejny dowód na to, że chińscy producenci nie zamierzają ograniczać się do niskobudżetowych modeli. Atrakcyjny design, mocne silniki, bogate wyposażenie i konkurencyjne ceny mają zapewnić marce silną pozycję w jednym z najtrudniejszych segmentów rynku.
Choć w gamie na razie nie znajdziemy wersji hybrydowych czy elektrycznych, oferta Jetoura została skrojona idealnie pod oczekiwania polskich klientów – funkcjonalnych SUV-ów z nowoczesnymi rozwiązaniami w rozsądnej cenie. Jeśli producent utrzyma zapowiadany poziom jakości i wsparcia, jego wejście na rynek może być jedną z najciekawszych premier 2025 roku.