środa, 30 września, 2020

Nowa generacja Audi S3 Sportback i S3 Sedan

Audi S3 powstało dobre 20 lat temu, otwierając tym samym segment sportowy kompaktowych samochodów premium. Najnowsze Audi S3 którego sercem jest silnik 2.0 TFSI, generuje moc 310 KM i moment obrotowy 400 Nm. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km / h w 4,8 sekundy. 

Siedmiobiegowa skrzynia S tronic, napęd quattro z inteligentnym sterowaniem oraz sportowe zawieszenie S z opcjonalnym sterowaniem amortyzatorami bez wysiłku przenoszą moc na drogę. Szereg innych nowych funkcji – w tym koncepcja obsługi, system informacyjno-rozrywkowy i systemy wspomagające – dopełniają zaawansowanego technologicznie charakteru modeli S3.

Audi S3

Co nowego?

Nowe modele S3 już na pierwszy rzut oka pokazują swój dynamiczny charakter. Przód jest zdominowany przez Singleframe z dużą kratką w kształcie rombu i imponującymi wlotami powietrza, podczas gdy obudowy lusterek zewnętrznych mają lśniący wygląd. Ramię nadwozia ciągnie się mocną linią od przednich reflektorów do tylnych świateł. Obszary poniżej są zakrzywione do wewnątrz – to zupełnie nowy element projektu Audi, który kładzie większy nacisk na nadkola.

Nowe S3 Sportback i S3 Sedan mogą być na życzenie wyposażone w matrycowe reflektory LED. Ich cyfrowe światła do jazdy dziennej składają się z tablicy pikseli składającej się z 15 segmentów diodowych, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Z tyłu duży dyfuzor i cztery rury wydechowe podkreślają sportowy wygląd.

Audi S3

Nowe modele S3 są napędzane silnikiem 2.0 o mocy 310 KM i  400 Nm. Zaawansowane technologicznie funkcje, takie jak system Audi valvelift (AVS) – który dostosowuje skok zaworów dolotowych w razie potrzeby – oznaczają, że komory spalania są dobrze wypełnione, a zarządzanie temperaturą pomaga zapewnić wysoką wydajność. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiągają prędkość maksymalną, regulowaną elektronicznie, któa wynosi 250 km/h. Kierowca może skorzystać ze standardowego systemu Audi drive select, aby dźwięk mocnego czterocylindrowego silnika turbo był jeszcze wyraźniejszy.

Siedmiobiegowa skrzynia S tronic, z błyskawiczną zmianą biegów i funkcją wolnego biegu oraz napęd na wszystkie koła quattro przenoszą moment obrotowy na drogę. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe przed tylną osią jest w pełni regulowane i porusza się między przednią, a tylną osią w zależności od potrzeb, łącząc dynamiczne osiągi ze stabilnością i wydajnością. Zarządza nim modular dynamic handling control – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy (ESC) i sterowaniem amortyzatorów, który jest dostępny opcjonalnie.

Audi S3

Dynamiczne zawieszenie

Dzięki czterowahaczowej tylnej osi i progresywnemu układowi kierowniczemu standardowe zawieszenie oferuje wszystko, co jest potrzebne do przyjemnej jazdy. Obniża nadwozie o 15 milimetrów. Na życzenie Audi może również zamontować zawieszenie sportowe serii S ze sterowaniem amortyzatorami. Zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach, dzięki czemu dostosowują się do stanu drogi, sytuacji na drodze i żądań kierowcy w ciągu kilku tysięcznych sekundy. Różnica między komfortem a dynamiką jest jeszcze większa niż w poprzednim modelu. 

Nowy elektryczny wzmacniacz siły hamowania zapewnia silne i spontaniczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe są standardowo w kolorze czarnym, opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3  są standardowo wyposażone w 18-calowe koła, opcjonalnie dostępne są 19-calowe koła.

Audi S3

Nowa koncepcja przestrzeni

W porównaniu do swoich poprzedników nowe modele S3 urosły: Sportback i Sedan są odpowiednio o trzy centymetry i cztery centymetry dłuższe, a oba modele są o trzy centymetry szersze.

Pięciodrzwiowy samochód ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowy 4,50 m. Poza minimalnymi różnicami, oba warianty nadwozia są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m). Wnętrze oferuje więcej miejsca na ramiona i łokcie. Bagażnik S3 Sportback mieści od 325 do 1145 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy, podczas gdy sedan ma pojemność 370 litrów .

Audi S3

Sportowe wnętrze

Uderzająco sportowy design nowych modeli S3 kontynuuje się we wnętrzu – z nową, kompaktową dźwignią zmiany biegów dla skrzyni S tronic oraz ozdobnymi wstawkami z aluminium lub włókna węglowego, których stylistyka przypomina cięcie reflektorów. Kokpit skupia się na kierowcy. Według producenta charakterystyczne wloty powietrza tworzą jedną całość z osłoną przyrządów, podkreślając sportowy charakter. Tu według mnie zabrakło koncepcji na dopełnienie ich względem nowoczesnego wnętrza.

W standardzie oferowany jest cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Alternatywnie można wybrać wirtualny kokpit Audi i jego wersję „plus”. Oba mają przekątną 12,3 cala, przy czym ta ostatnia oferuje również trzy różne ekrany. Opcjonalny pakiet oświetlenia Ambiente plus zapewnia ukierunkowane efekty świetlne w ciemności. Fotele sportowe zostały opracowane na nowo, a ich standardowa seryjna tapicerka jest w dużej mierze wykonana z przetworzonych butelek PET, podkreślonych stylowymi kontrastującymi szwami.

Audi S3

Po środku tablicy rozdzielczej znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy osadzony w dużym czarnym panelu. Rozpoznaje litery wpisywane ręcznie i zapewnia sprzężenie akustyczne. Jako dodatkowy poziom obsługi, system informacyjno-rozrywkowy może być również standardowo sterowany głosem przy użyciu języka naturalnego. Opcjonalnie Audi dostarcza wyświetlacz head-up co jest miłym zaskoczeniem.

Infotainment

Koncepcja obsługi MMI nowych modeli S3 jest oparta na modułowej platformie informacyjno-rozrywkowej trzeciej generacji (MIB 3). Jego moc obliczeniowa jest dziesięciokrotnie większa niż jego poprzednika, wykonuje wszystkie zadania związane z łącznością z prędkością LTE Advanced i posiada zintegrowany hotspot Wi-Fi. Prowadzenie po trasie jest elastyczne i dokładne. Nawigacja oferuje prognozy dotyczące rozwoju sytuacji na drogach, wysokiej rozdzielczości zdjęcia satelitarne z Google Earth oraz informacje o natężeniu ruchu. Indywidualne ustawienia, takie jak często wybierane miejsca docelowe lub preferencje dotyczące klimatyzacji, można zapisać w maksymalnie sześciu profilach użytkownika.

Usługi online Audi connect obejmują również usługi car-to-X, które pomagają znaleźć wolne miejsca parkingowe na poboczach dróg lub pozwalają kierowcy surfować po zielonej fali, komunikując się z sygnalizacją świetlną w miastach takich jak Düsseldorf i Ingolstadt. Łączność między nowym Audi S3 a smartfonem użytkownika jest bezpłatna za pośrednictwem aplikacji myAudi, a także za pośrednictwem Apple CarPlay, Android Auto i Audi phone box – które łączy urządzenie z anteną pojazdu i ładuje je indukcyjnie.

Audi S3

Kolejną funkcją jest kluczyk Audi connect, który umożliwia klientowi zablokowanie i odblokowanie samochodu oraz uruchomienie silnika za pomocą smartfona z systemem Android. Dla fanów HiFi wysokiej jakości system dźwiękowy Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D zapewnia szczególnie przestrzenny krajobraz dźwiękowy.

Pomocne systemy wspomagające kierowcę

Systemy wspomagające kierowcę w nowych modelach S3 również demonstrują kompetencje techniczne Audi. Audi pre sense front, asystent skrętu i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom i są zawarte w standardzie wyposażenia modelu. Dodatkowe systemy wspomagające, takie jak zmiana pasa ruchu i ostrzeżenia o wyjeździe, a także system wspomagania cross-traffic i asystent parkowania, są dostępne opcjonalnie. Adaptacyjny asystent jazdy pomaga w prowadzeniu wzdłużnym i poprzecznym. Utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu pasa ruchu poprzez delikatne interwencje w układ kierowniczy. Wspomaganie efficiency assist wspiera ekonomiczny styl jazdy.

Audi S3

Zaplanowane: wprowadzenie na rynek i ceny

Przedsprzedaż nowych kompaktowych modeli S3 rozpocznie się w wielu krajach europejskich w sierpniu 2020 r., A pierwsze pojazdy trafią do dealerów od początku października. W Niemczech ceny S3 Sportback zaczynają się od 46 302 53 EUR, a S3 Sedan od 47 179 83 EUR. Wprowadzeniu na rynek towarzyszy limitowana edycja. Jest dostępny w kolorze Python Yellow (Sportback) lub Tango Red (Sedan) z czarnymi akcentami i ma 19-calowe koła oraz sportowe fotele ze szlachetnej skóry Nappa.

Audi S3

Spalanie i normy :

S3 Sportback : średnie zużycie paliwa wl / 100 km: 7,4 emisja CO 2 w cyklu mieszanym wg / km: 170–169

S3 Sedan: średnie zużycie paliwa w l / 100 km: 7,3–7,2 CO 2 w cyklu mieszanym,emisje wg / km: 166–165

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Audi Personality #3 – RS6 C7

Ta historia jest zupełnie inna od tych dotychczas opisywanych. To opowieść o miłości do Niemki, która wiodła przez znajomości z Francuzkami i...

Audi R8 Green Hell i 24h Nürburgring

Audi R8 LMS od 2012 roku odniosło 5 ogólnych zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring –znanym nam jako Green Hell (Zielone...

Audi A3 Sportback 30 g-tron

Do rodziny A3 dołączył nowy członek - A3 Sportback 30 g-tron - nowa generacja z napędem CNG. Eksploatacja gazem ziemnym lub biometanem...

Audi Q2 w nowej odsłonie

Cztery lata temu Audi stało się pionierem trendów, wprowadzając Q2 i był to ogromny sukces. Teraz kompaktowy SUV jeszcze wyraźniej prezentuje swój progresywny...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

#RaceHome: Wirtualne wyścigi kierowców DTM Audi

Mike Rockenfeller, kierowca fabrczny Audi, zainicjował serię wirtualnych wyścigów pod hasłem #RaceHome, która odbędzie się na PlayStation 4 z całkowicie elektrycznym Audi e-tron Vision...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami.

Audi Q4 e-tron czyli cenowa rewolucja

Audi Q4 e-tron, to niewielka część ambitnego wdrożenia EV Grupy Volkswagen, którego celem jest przyspieszenie rozwoju pojazdów elektrycznych i zaoferowanie kierowcom szerszego...