Spis treści
Chińska marka Omoda, która ma za sobą udany debiut w Polsce, przygotowała już wszystko do polskiej premiery kolejnego SUV-a. Już teraz, choć nie ma go jeszcze w polskich cennikach, wzbudza sensację. Luksusowa Omoda 9 z technologią hybrydową, która ma już europejskie oferty z imponującą mocą i napędem na cztery koła poważnie zagrozi europejskim rywalom.
Omoda trafia w dziesiątkę SUV-ami dla klientów Starego Kontynentu
Pierwszy SUV typu PHEV chińskiej marki Omoda jest gotowy na szturm europejskich salonów. Dostał już cenniki m.in. w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii. Teraz wielkimi krokami zbliża się polska premiera tego modelu. Jeszcze żaden chiński SUV nie wzbudził takiej sensacji na rynku. Choć jego młodszy brat Omoda 5 nie cierpi na brak zainteresowania, to jednak oczy wszystkich zwrócone są w stronę nowego hybrydowego SUV-a. Zwłaszcza te u konkurencji.
Omoda 9 SHS poważnie zagrozi słupkom sprzedaży takich modeli jak BMW X3, czy Volvo XC60. W segmencie D-SUV będzie także konkurować z innymi z modelami tj. Skoda Kodiaq i Peugeot 5008. Pojazd z technologią PHEV wkracza na rynek z mocą 537 KM i pokonuje bez paliwa dystans do 145 km.
Ponadto producent na rynkach Europy oferuje gwarancję na 7 lat lub 150 000 kilometrów (8 lat lub 160 000 km na elementy układu PHEV). Ten zjawiskowy model zaprezentuje cały wachlarz swoich możliwości przed polską publicznością na tegorocznym Poznań Motor Show. To wydarzenie, które potrwa od 24 do 27 kwietnia br.

Omoda 9 SHS zaoferuje Polakom zupełnie nowy poziom luksusu
Chiński SUV mierzy 4,77 metra, ale nie zaoferuje 7 miejsc w kabinie. To jednak nie znaczy, że nie ma niczego poza wyglądem do zaoferowania. Na liście wyposażenia Omoda 9 SHS nie brakuje technologii i funkcjonalności.
SUV dysponuje np. 50-calowym wyświetlaczem przeziernym z rozszerzoną rzeczywistością, 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 12,3-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym z ekranem dotykowym. Omoda zastosowała także system dźwiękowy Sony z 14 głośnikami, technologię dostępu NFC, kamerę o kącie widzenia 540º i bezprzewodową ładowarkę. Przednie fotele mają elektryczną regulację, są wentylowane, podgrzewane i oferują funkcję masażu. Wielofunkcyjna kierownica o sportowym designie ma regulację na wysokość i głębokość. Jeśli do tego dodać elegancki projekt wnętrza, w którym zastosowano tapicerkę skórzaną Nappa, to mamy gotowy przepis na sukces.

Hybrydowy SUV imponuje nie tylko wydajnością, ale także osiągami
Hybrydową Omodę 9 napędza systemem nazywany przez markę SHS (Super Hybrid System). Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i trzech silników elektrycznych.
Silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne działają na oś przednią, natomiast trzeci silnik elektryczny przekazuje moc na oś tylną. W taki sposób uzyskano konfigurację z napędem na wszystkie koła.
Łączna moc wynosi 537 KM, a maksymalny moment obrotowy 650 Nm. To robi wielkie wrażenie na publiczności w Europie. Samochód wyposażony w automatyczną skrzynią biegów DHT jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Połączenie zbiornika o pojemności 70 litrów i akumulatora o pojemności 34,46 kWh wydłuża całkowity zasięg SUV-a do ponad 1300 km (według cyklu WLTC). To przy szacowanym zużyciu paliwa wynoszącym 5,4 litra na 100 km.
Omoda 9 SHS posiada także system szybkiego ładowania prądem stałym, który obsługuje maksymalną moc 65 kW. To pozwala na ukończenie procesu ładowania od 30 do 80% w ciągu 25 minut.
Wnętrze stawia na minimalizm linii i stawia na system o nazwie ISD (Intelligent Sound & Design), który łączy światła, muzykę i design, aby stworzyć całkowicie konfigurowalną atmosferę wewnątrz samochodu. Oczekuje się, że Omoda 9 SHS będzie dostępna w Polsce już wkrótce. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone. Dla porównania w Hiszpanii ten model objęto promocją i uwzględniając dodatkowo dofinansowanie z programu MOVES III, można go kupić za 39 900 euro. To świetna oferta na luksusowego SUV-a z etykietą eko i bagażnikiem o pojemności 660 litrów.
