czwartek, 16 lipca, 2020

Audi quattro Camerona Kendalla

Cameron Kendall kupił Audi quattro w 2011 roku, po około czterech latach poszukiwań dobrego egzemplarza. W tym samym czasie posiadał quattro z 1983 roku, który planował przywrócić do stanu świetności.

Audi quattro

Było w bardzo złym stanie i wymagało wiele pracy. Plan był taki, aby zbudować quattro 1983 w wersji samochodu rajdowego. Jesienią 2011, znalazł na stronie internetowej ofertę sprzedaży klasyka Audi, modelu z 1981. Tak szybko jak je zobaczył, wiedział, że musi go kupić. To było dokładnie to, czego szukał.

Kupił go bez wcześniejszego oglądania i czekał aż dotrze do niego. Wcześniej posiadane Audi quattro z 1983 trafiło do dżentelmena ze Szwecji. Poprzedni właściciel, entuzjasta rajdów, znalazł samochód ukryty w magazynie przez lata i przywrócił Audi quattro z powrotem do życia. Zatroszczył się o rajdowe modyfikacje używając Audi Sport z 1981 Grupy 4 jako wzorca.

Audi quattro

W przeciwieństwie do A2, S1 i S1 E2 quattro rajdowych, wczesne samochody Grupy 4 były bardzo zbliżone pod względem specyfikacji do ich odpowiedników drogowych. Ten prezentowany egzemplarz quattro następnie wykorzystywano do wyścigów SCCA ice racing w Michigan, dopóki nie znalazł się w garażu kolekcjonera.

Kendall kupił go od niego, po kilku tygodniach negocjacji i ustalaniu szczegółów. Kiedy wreszcie Audi quattro 1981 dotarło do niego okazało się być w dobrej formie, ale potrzebowało trochę pracy, aby naprawdę stać się świetnym egzemplarzem. Były problemy z rdzą i ogólnie wymagał czynności konserwacyjnych, które musiały być wykonane.

Audi quattro

W ciągu ostatnich pięciu lat powoli doprowadza je do świetności. Cieszy fakt, że jego celem jest by samochód jeździł. Plan docelowy – zakończyć prace tak aby samochód w pełni wyglądał jak historyczny model z Grupy 4 w specyfikacji rajdowej.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Audi e-tron liderem segmentu

W pierwszej połowie 2020 roku Audi dostarczyło klientom na całym świecie 17641 modeli e-tron . To wzrost o 86,8 proc. w porównaniu...

Q4 – more Q, more sportback, more e-tron.

Audi przedstawia wariant Coupé Q4 e-tron jako samochód koncepcyjny, wersja produkcyjna zostanie wprowadzona na rynek w 2021 roku, jako siódmy elektryczny model...

Odświeżone Audi Q5

Audi Q5 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie premium średniej wielkości na rynkach europejskich. A teraz, Audi...

Innowacyjna koncepcja aerodynamiki modeli  Audi e-tron S

Dzięki innowacjom w zakresie inteligentnych technologii, sportowy SUV coupé Audi, osiąga wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26. Wyrafinowana koncepcja aerodynamiki zawiera...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo. Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7 Kamila

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

#RaceHome: Wirtualne wyścigi kierowców DTM Audi

Mike Rockenfeller, kierowca fabrczny Audi, zainicjował serię wirtualnych wyścigów pod hasłem #RaceHome, która odbędzie się na PlayStation 4 z całkowicie elektrycznym Audi e-tron Vision...

Audi A4 Avant i A5 Sportback g-tron

Modele Audi, napędzane gazem ziemnym, łączą ekologię i ekonomię: Audi A4 Avant g-tron i A5 Sportback g-tron  mają nowy, sportowy design i najnowocześniejszą obsługę dotykową. 

Auto-Union Type C z klocków Lego w skali 1:8

Z szesnastoma cylindrami pod maską i podwójnymi tylnymi kołami, Auto-Union Type C był piekielną maszyną, która zdominowała europejską scenę wyścigową w 1936...