czwartek, 16 lipca, 2020

Audi Personality #2 – RS6 C8 Maćka

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej nie znałeś. Czasami wystarczy zwykła rozmowa z kolegą o samochodach, aby wzbudzić w Tobie ciekawość sprawdzenia, czy to w jaki sposób mówi o nich z emocjami, jest w stanie przełożyć się na to czego sam możesz doświadczać. Zapraszam do lektury kolejnego rozdziału z dziennika Audi Personality.

Audi RS6 C8

Chapter #2 Maciej – marzenia się spełniają

Moja przygoda z Audi zaczęła się zupełnie przypadkiem. Kolega opowiadał mi pewnego dnia, że istnieje taki model Audi, który nazywa się RS6 i jest to niezwykły samochód. Postanowiłem zgłębić wiedzę na temat tego modelu i spróbować znaleźć odpowiedź, co sprawia, że ludzie mówią o nim z takim zachwytem. Przy okazji zagłębiłem się w lekturze, na temat innych modeli produkowanych przez firmę z Ingolstadt.

Audi RS6 C8

Moje samochody

Posiadaczem Audi, po raz pierwszy stałem się w 2005 roku. Był to model A4 B7 Avant 2.0 TDI 140 KM, które sprowadziłem z Niemiec. Jak to czasami bywa, nie obyło się bez wpadki. Trafiłem na model ze znanym problemem, czyli wycierającym się imbusem napędu pompy olejowej. Wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem, ale nadszedł ten dzień, kiedy podczas jazdy pokazała się czerwona kontrolka, w duecie z chmurą dymu za autem. Pomimo natychmiastowego wyłączenia silnika, było za późno, aby zapobiec sporemu problemowi i kosztom. Koniec mógł być tylko jeden – kosztowna naprawa awarii. W międzyczasie trafiłem na forum Audi A4 Klub Polska, gdzie poznałem pasjonatów marki i gdzie czerpałem wiedzę na temat mojego auta i jego eksploatacji. „Czwórka” była ze mną cztery lata.

Audi RS6 C8

Nie zraziłem się wpadką z pompą i zdecydowałem się na kolejnym zakup samochodu tej marki w 2009 r. Wybór padł na Audi A6 C6 3.0 TDI o mocy 243 KM. To był już skok o klasę wyżej, zarówno z komfortem podróżowania, jak i z ilością miejsca we wnętrzu. To częsty przeskok, kiedy rodzina się powiększa i potrzeba upchnąć wózek, bagaże i fotelik z dzieckiem. Szóstka sprawowała się bez zarzutów przez pięć lat. Niestety kolizja zakończyła brutalnie naszą historię i w związku z tym pomyślałem o zmianie na coś nowego. Wybór padł na kolejne Audi A6. Tym razem model A6 C7 z silnikiem 3.0 biTDI o mocy 313 KM/650 Nm. Czarna limuzyna z kremowymi skórami, fantastycznie dawała sobie radę jako auto rodzinne.

Audi RS6 C8

Nie sprawiało mi żadnych problemów. Regularne wizyty w serwisie Audi, wymiana oleju, płynów i części eksploatacyjnych, pozwoliły na przyjemne użytkowanie auta przez sześć lat. Kiedy skończyła się gwarancja, zapadła decyzja o modyfikacji sterownika silnika i skrzyni biegów. Wizyta w firmie R-Performance, zaowocowała wynikiem 371 KM i 759 Nm. Auto zyskało na mocy i nie raz potrafiło zaskoczyć innych kierowców. Przy takich osiągach jest też bardzo ekonomiczne. Do dziś mieszka w moim garażu i czeka na nowego właściciela. Pamiętacie o jakim modelu usłyszałem na samym początku tej historii? Tak, przyszedł taki moment w moim życiu kiedy mogłem spełnić swoje marzenie sprzed wielu lat.

Audi RS6 C8

Audi Sport

Model, od którego zaczęła się cała przygoda z Audi, w najnowszej odsłonie czyli Audi RS6 C8 Avant z silnikiem 4.0 TFSI V8, o mocy 600 KM i momencie 800 Nm dziś codziennie wita mnie swoim spojrzeniem. Wybór koloru nadwozia padł na czarny myth metalic. Wnętrze dla kontrastu kolorystycznego stanowią wentylowane fotele sportowe RS wykonane z koniakowej skóry Valcona, ze szwami w kolorze szary Granite. Całości dopełniają aplikacje dekoracyjne – jesion szary Naturell. Samochód który codziennie użytkuję, wyposażono w Pakiet RS Dynamic plus, sportowy układ wydechowy RS oraz szereg systemów wspomagających kierowcę i jego bezpieczeństwo. Reflektory przednie HD Matrix LED ze światłami laserowymi, udało mi się już wykorzystać i jestem pod wielkim wrażeniem jakie postępy uczynił w tym temacie producent.

Audi RS6 C8

Dla podkreślenia wyglądu zewnętrznego zdecydowałem się na pakiet optyczny czerń z połyskiem oraz pakiet czerń z pierścieniami Audi w kolorze czarnym. Całości dopełniają aluminiowe felgi Audi Sport 10,5×22″, 5-ramienne w stylistyce trapezu, tytanowy mat z oponami 285/30/22. W związku z tym że samochód dysponuje sporą mocą, zdecydowałem się na tarcze ceramiczne RS z przodu z zaciskami w kolorze czerwonym. To co jest dla mnie nowe w tym samochodzie i genialne to dynamiczny układ kierowniczy wszystkich kół, z tylną osią skrętną.

Audi RS6 C8

4 rings 4 love?

Audi cenię za wysoką jakość wykonania. Auta są bezpieczne i można wybierać z naprawdę długiej listy wyposażenia dodatkowego. Pozwala to na skonfigurowanie auta pod swoje wymagania i potrzeby. Poza tą jedną wpadką w modelu A4, nigdy nie miałem poważnych problemów z samochodami. Jeżeli coś się działo to zawsze mogłem liczyć na gwarancję Audi, która działa rewelacyjnie.

Audi RS6 C8

Modelem Audi RS6 jestem zachwycony. Skradło moje serce już od pierwszych kilometrów. Oswajam się z tym autem i czuję do niego niesamowity respekt, ale to chyba dobrze, patrząc na jego parametry. Znalazłem kilka drobnych rzeczy, które bym poprawił, ale są one związane z oprogramowaniem auta i liczę na to, że zostanie to dopracowane. Mam tu na myśli konkretne scenariusze jazdy z użyciem aktywnego tempomatu, czy też zamykania klapy bagażnika z pilota. Podsumowując całą moją dotychczasową przygodę z Audi, myślę, że RS6 nie będzie ostatnim autem z czterema pierścieniami w moim garażu. Przez te piętnaście lat mojej przygody z marką, mogę śmiało powiedzieć, że jestem zadowolony z drogi jaką poszedłem, przy wyborze kolejnych moich aut.

Audi RS6 C8

Masz ciekawe Audi? Chciałbyś podzielić się z nami swoją Audi pasją? Pisz na [email protected] – #justlivepassion #audipersonality

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Audi e-tron liderem segmentu

W pierwszej połowie 2020 roku Audi dostarczyło klientom na całym świecie 17641 modeli e-tron . To wzrost o 86,8 proc. w porównaniu...

Q4 – more Q, more sportback, more e-tron.

Audi przedstawia wariant Coupé Q4 e-tron jako samochód koncepcyjny, wersja produkcyjna zostanie wprowadzona na rynek w 2021 roku, jako siódmy elektryczny model...

Odświeżone Audi Q5

Audi Q5 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie premium średniej wielkości na rynkach europejskich. A teraz, Audi...

Innowacyjna koncepcja aerodynamiki modeli  Audi e-tron S

Dzięki innowacjom w zakresie inteligentnych technologii, sportowy SUV coupé Audi, osiąga wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26. Wyrafinowana koncepcja aerodynamiki zawiera...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo. Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7 Kamila

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

#RaceHome: Wirtualne wyścigi kierowców DTM Audi

Mike Rockenfeller, kierowca fabrczny Audi, zainicjował serię wirtualnych wyścigów pod hasłem #RaceHome, która odbędzie się na PlayStation 4 z całkowicie elektrycznym Audi e-tron Vision...

Audi A4 Avant i A5 Sportback g-tron

Modele Audi, napędzane gazem ziemnym, łączą ekologię i ekonomię: Audi A4 Avant g-tron i A5 Sportback g-tron  mają nowy, sportowy design i najnowocześniejszą obsługę dotykową.