środa, 30 lipca, 2025
Strona głównaNowościAudi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji...

Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją


Marka z Ingolstadt zaledwie kilka tygodni po debiucie szóstej generacji modelu Audi A6 uzupełniła ofertę o nową opcję mechaniczną. Propozycja z etykietą eko, o mocy 362 KM pozwala jeździć bez grama paliwa w mieście na dystansie powyżej 100 kilometrów. To nie jest dobra wiadomość dla BMW 530e.

A6-e-hybrid-quattro-1024x698 Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją
Audi A6 Sedan e-hybrid quattro


Nowe Audi A6 e-hybrid quattro to mocny as w rękawie marki z Ingolstadt

Rok 2025 to dla Audi czas nadrabiania zaległości względem rywali. Po nowym spalinowym A6 przyszedł czas na uzupełnienie oferty o bardzo pożądany napęd hybrydowy. Propozycja marki premium imponuje swoimi możliwościami i postawi wielu przed dylematem, czy warto inwestować w zakup BMW 530e.

Nowe A6 e-hybrid quattro wykorzystuje technologię hybrydową typu plug-in. Dostępne w wersjach z nadwoziem typu sedan i kombi Avant może według producenta pokonywać dystans do 106 km bez grama paliwa. Ponadto nie rezygnuje osiągów, pozostając do wyboru z mocą 362 KM. Dzięki temu model może bez problemu rywalizować z konkurencyjnym BMW 530e, które według danych producenta obiecuje zasięg elektryczny do 102 km. To jednak za mało, by wyeliminować pod tym względem Mercedesa E300 e. Nie jest jednak tajemnicą, że całą prawdę o realnym zasięgu Audi A6 e-hybrid quattro odkryjemy podczas codziennego użytkowania modelu.


Inżynierowie obiecują nam jednak, że ich intensywna praca nad wydajnością hybrydowe Audi A6 przyjemnie nas zaskoczy. To chociażby dlatego, że poprawili wydajność układu rekuperacji. Teraz mamy do wyboru trzy różne ustawienia poziomów rekuperacji, które można obsługiwać za pomocą łopatek kierownicy. Nie zabrakło także opcji automatycznego odzysku energii. Gorzej wygląda jednak kwestia ładowania.


Audi nie oferuje możliwości szybkiego uzupełnienia zapasów energii akumulatora, chociaż ten ma pojemność 25,9 kWh, czyli o 45% większą niż u poprzednika. Moc ładowania prądem zmiennym wynosi 11 kW, co zabiera nam 2,5 godziny z życia, by uzupełnić energię A6 e-hybrid quattro od zera do 100 procent. Nie jest to jednak żaden dramat, zwłaszcza że większość klientów marki ładuje samochody w domu, bo jest taniej i wygodniej.

Audi-A6-PHEV-2026-sedan-1024x693 Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją
Audi A6 Sedan e-hybrid quattro Glacier white


Potencjalnych nabywców ucieszy, że A6 z hybrydą oszczędza tylko na paliwie


Nowe A6 z hybrydą typu plug-in można sobie zamówić w jednej z kilku opcji. Pod maską modelu znajduje się turbodoładowany 2,0-litrowy silnik benzynowy, który w połączeniu z silnikiem elektrycznym może mieć łączną mocą systemową 295 KM lub 362 KM. Niezależnie od wyboru każda wersja rozpędza się do prędkości 250 km/h. Hybrydowe Audi zatem oszczędza na paliwie, ale nie oszczędza na wrażeniach z jazdy.


Inżynierowie Audi zadbali o to, by nasze A6 e-hybrid quattro analizowało dane i w zależności od sytuacji na drodze decydowało, czy jechać w trybie elektrycznym, czy hybrydowym. Wszystko po to, by uczynić jazdę jak najbardziej wydajną, ale nie szczędzić nam przyjemności z jazdy. Nie jest tajemnicą, że A6 PHEV świetnie się sprawdzi w mieście, gdzie model preferuje jazdę w trybie elektrycznym. Wyższe prędkości angażują do pracy układ hybrydowy.


Jeśli chodzi o wygląd, to Audi nie odbiera nam przyjemności z oglądania A6 e-hybrid quattro. To dlatego, że tylko detalami różni się od bezdyskusyjnie pięknych spalinowych wersji. Na lewym tylnych skrzydle hybrydowego modelu znajdziemy port ładowania. Ponadto oferuje on gustowne wykończenie „Black Line” z czarną osłoną chłodnicy Singleframe i dzielonymi wlotami powietrza. Całości wyglądu dopełniają 20-calowe felgi aluminiowe i czerwone zaciski hamulcowe. Kabina Audi A6 e-hybrid quattro kusi między innymi sportowymi fotelami i wielofunkcyjną kierownicą o bardziej sportowym designie. Ile kosztuje taka hybryda doskonale łącząca sportowe osiągi i ekologiczny charakter?

Audi-a6-phev-wnetrze-1024x768 Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją
Wnętrze Audi A6 Sedan e-hybrid quattro, źródło: materiały prasowe producenta


Cennik nowego Audi A6 hybrid startuje w Niemczech od 282 000 zł


Jeśli chodzi o cennik nowego Audi A6 e-hybrid quattro to próżno na tę chwilę szukać go na polskiej stronie producenta. Rodzinny avant i gustowny sedan oferujące sportowe osiągi i ekologiczny charakter mają jednak ceny w Niemczech. Wiadomo, że model oferowany w kilku wariantach i poziomach wyposażenia będzie na miarę klientów marki premium. Najdroższym wariantem będzie jak zawsze Audi A6 e-hybrid z poziomem wyposażenia S-line z dodatkowymi opcjami i wariantami do wyboru. Cena zawsze rośnie wraz z apetytem klienta na to, by poczuć się bardziej premium w kabinie i przyciągać wzrok na ulicach.


W Niemczech ceny modelu zaczynają się od 65 800 euro (ok. 282 000 zł). Tyle zapłacimy za limuzynę o mocy 295 KM. Wersja rodzinna wymaga posiadania co najmniej 68 300 euro (ok. 292 000 zł) za Avanta. Jeśli moc jest naszym priorytetem, to cennik zaczyna się od 75 050 euro ( ok. 321 000 zł) za limuzynę i 77 550 euro (ok. 332 000 zł) za Avanta. Jeśli cena to nie problem, to nowe hybrydowe Audi będzie można rzekomo postawić w garażu jeszcze w tym roku. Producent obiecuje uruchomić zamówienia od 8 maja 2025 roku, a wprowadzenie modelu na rynek nastąpi latem.

hybrydowe-A6-sedan-i-Avant-1024x722 Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją
A6 Avant e-hybrid quattro, Audi A6 Sedan e-hybrid quattro, źródło: materiały prasowe producenta
A6-hybrid-2026-1024x709 Audi ma mocnego rywala dla BMW 530e. Z etykietą eko, bez rezygnacji z mocy będzie świetną opcją
Audi A6 Avant e-hybrid quattro
Copyright © 4rings.pl – Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał gdzieś indziej, pamiętaj o podaniu źródła (link do artykułu). Brak takiej informacji będzie uznany za naruszenie praw autorskich i własności intelektualnej.

Musisz przeczytać

Omoda 9 SHS

Żaden SUV nie wzbudził takiej sensacji, jak hybrydowa Omoda 9

Chińska marka Omoda, która ma za sobą udany debiut w Polsce, przygotowała już wszystko do polskiej premiery kolejnego SUV-a. Już teraz, choć nie ma go jeszcze w polskich cennikach wzbudza sensację.
error: Treść jest chroniona