Spis treści
Audi Q3 trzegiej generacji przestało być tajemnicą. Nowy SUV marki premium w niczym nie przypomina poprzednika, który odchodzi na emeryturę dorobiwszy się statusu gwiazdy segmentu. Czy fantastyczna mieszanka stylów, etykieta eko i imponujące technologie wystarczą, by pokonać rywali z konkurencyjnego Mercedesa i BMW?
Nowe Audi Q3 trzeciej generacji wyciąga nie jednego, a kilka asów z rękawa
Topowy model marki premium z Ingolstadt doczekał się globalnego debiutu. Długo przyszło na niego czekać, ale Audi wyjaśniło nam, dlaczego było warto.
Jeśli chodzi o stylistykę, to żadne ze zdjęć szpiegowskich nie zrobiło takiego wrażenia jak Q3 bez kamuflażu. Model stanowi doskonałą mieszankę stylową nowego Audi Q5 i elektrycznego Q6 e-tron. Na dodatek bardzo dobrze mu w nowym muskularnym wydaniu i drapieżnym spojrzeniem, za które odpowiada nowa technologia oświetleniowa cyfrowych reflektorów Matrix LED z nową technologią micro-LED.
Wraz z szerszym i bardziej eleganckim Single Frame i z dużymi wlotami powietrza z boku są nie tylko ozdobą, ale także znacznie poprawiają jakość oświetlenia ściślej powiązane z systemami wspomagania kierowcy. Całości spektakularnego efektu dopełnia nowa technologia oświetlenia z tyłu. Opcjonalne cyfrowe światła OLED uzupełnione ciągłym pasem LED i podświetlanymi pierścieniami, które pojawiają się pierwszy raz w segmencie kompaktowym marki. Audi przygotowało znacznie więcej technologicznych niespodzianek, by ukraść rywalom sprzedaż.

Cyfrowe i technologiczne Audi Q3 dostało wszystko, by móc rywalizować z BMW i Mercedesem
Audi Q3 III generacji jest zaawansowanym technologicznie i cyfrowym SUV-em. Entuzjaści marki będą zachwyceni faktem, że marka wygospodarowała dla nich dodatkową przestrzeń w kabinie, po raz pierwszy integrując dwie nowe dźwignie kolumny kierownicy. Teraz ta po prawej stronie kierownicy służy jako dźwignia zmiany biegów, a ta po lewej jako element sterujący funkcjami oświetlenia i wycieraczek.
Jeśli chodzi o kokpit nowego Q3, to nowa cyfrowa scena integruje 11,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12,8-calowy ekran dotykowy skierowane w stronę kierowcy. Wyposażenie wnętrza nowego Q3 obejmuje również szereg innych nowości tj.:
– akustyczne przeszklenia przednich szyb bocznych,
– nowe opcjonalne oświetlenie wielkopowierzchniowe przednich drzwi,
– system informacyjno-rozrywkowy wykorzystujący Android Automotive OS.
– standardowo przesuwaną wzdłużnie tylną kanapę z regulacją kąta oparcia,
– chłodzoną ładowarkę indukcyjną 15 W, wraz z dwoma portami USB-C plus i 2 dodatkowe porty USB-C z tyłu,
– system infotainments Audi Q3 wykorzystujący Android Automotive OS niewymagający smartfona.
– Asystent Audi- samodoskonalący się asystent głosowy,
– system parkowania plus – w standardzie,
– nowy asystent cofania,
– adaptacyjny asystent jazdy plus -uzupełniony o funkcję asystenta zmiany pasa,
– funkcja nauki parkowania – ta pozwala nauczyć Audi Q3 indywidualnych manewrów parkowania np. jeśli dostęp do garażu lub wiaty jest utrudniony.
Android Automotive OS, bezpośrednio zintegrowany z MMI nie wymaga angażowania smartfona do korzystania z jego zasobów. Audi assistant, uczący się asystent sterowany głosem, może być używany do obsługi wielu funkcji pojazdu. Wzbogacony o AI – zintegrowany bezpośrednio z pojazdem, pojawia się po raz pierwszy jako awatar na centralnym wyświetlaczu dotykowym MMI. Jeśli chodzi o stylistykę wnętrza, to Audi proponuje łącznie 9 pakietów wyposażenia wewnętrznego Q3. Spójrzmy zatem na ofertę mechaniczną i proponowane ceny nowego Audi Q3 2026.

Nowa generacja Q3 otrzymuje zupełnie nowy projekt wnętrza i nowe funkcje
Nowa generacja topowego SUV-a premium otrzymuje gamę wydajnych silników
Bardzo cyfrowe i technologiczne Audi Q3 ma w ofercie gamę nowoczesnych silników. Klienci mogą wybierać zarówno warianty z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym. Pod maską nowego SUV-a znajdziemy:
– silnik benzynowy TFSI z technologią mild-hybrid o mocy 110 kW (150 KM),
– silnik benzynowy TFSI o mocy 195 kW (265 KM) z napędem quattro
– silnik TDI o mocy 110 kW (150 KM)
– silnik benzynowy współpracujący z technologią hybrydową typu (PHEV) 200 kW e-hybrid oferujący łączną moc systemową 272 KM (400 Nm).
Audi Q3 200 kW e-hybrid, które można ładować do 50 kW prądem stałym w idealnych warunkach, jest mocniejsze i wydajniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Otrzymało akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 25,7 kWh. Co umożliwia jazdę bez paliwa na dystansie do 119 kilometrów (WLTP). Producent z Ingolstadt proponuje zatem ofertę mechaniczną Q3 na miarę czasów – wydajną i nierezygnującą z osiągów. Ile trzeba będzie zapłacić za nowoczesne, cyfrowe Audi Q3?
Nowa generacja Q3 ma już polski cennik. Najtańsze benzynowe Q3 III generacji zaczyna się od 188 900 zł. Wariant z silnikiem wysokoprężnym startuje od 205 900 zł. Za napęd quattro i silnik TFSI 195 kW płaci się 260 900 zł. Tyle zapłacimy za SUV- a, który przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i zużyje średnio 8,5-9 l paliwa na 100 kilometrów. Nowe Q3 z technologią PHEV to wydatek co najmniej 49 300 euro w Niemczech.

Audi Q3 200 kW e-hybrid, kolor Glacier white



Nowe Q3 PHEV umożliwia jazdę bez paliwa na dystansie do 119 kilometrów (WLTP), foto: materiały prasowe producenta