czwartek, 16 lipca, 2020

Audi R8 po sterydach czyli Recon MC8

Firmy mcchip-dkr oraz Potter&Rich postanowiły popracować nad Audi R8 V10 Plus. Po wizycie u nich Audi zostało przechrzczone na Recon MC8 i otrzymało solidny pakiet zmian.

2015 592067recon mc8 based on audi r8 v10 plus1

Począwszy od jednostki napędowej, poprzez wnętrze, a na nadwoziu skończywszy. Pod maską najmocniejszej seryjnej wersji Audi R8 V10 Plus pracuje potężny 5.2-litrowy silnik V10 o mocy 610 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto osiąga setkę w 3.2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 330 km/h. Tunerzy stwierdzili, że to za mało. Dzięki ich zabiegom Recon MC8 dysponuje teraz mocą 950 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 900 Nm.

Wszystko dzięki zmienionej elektronice silnika oraz wymianie tłoków i korbowodów. Popracowano również nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Całość dopełnia kompresor. Prędkościomierz Recona MC8 wyskalowano do 430 km/h.

2015 592093recon mc8 based on audi r8 v10 plus1 1

Tuner pozbył się napędu quattro. W aucie zamontowano napęd na tylną oś z blokadą mechanizmu różnicowego Drexler, który jest szczególnie przydatny podczas ostrych startów i dynamicznego pokonywania zakrętów. Według jej twórców, zmiana została wykonana, aby zapewnić lepszy stosunek mocy do masy, a także żywsze zachowanie, zwłaszcza na torze.

Mimo to samochód jest jeszcze w pełni uliczny. Zamiast standardowego zawieszenia, w aucie znalazł sie gwint firmy KW. Aby ułatwić codzienną eksploatację, zamontowano hydrauliczny system zwiększania prześwitu o 45 mm. Za wytracanie prędkości odpowiadają hamulce Brembo z wyścigowego R8 LMS Ultra.

2015 592081recon mc8 based on audi r8 v10 plus1 1

Do tak mocnego „serca” auto musi dobrze wyglądać. Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego, które w pełni naśladuje wygląd wyścigowego R8 LMS ultra. Zastosowanie włókna węglowego pozwoliło na obniżenie masy własnej auta. Z tego samego materiału wykonano również ogromny tylny spoiler, który porządnie dociśnie auto do asfaltu.

W aucie założono 20-calowe przednie i 21-calowe tylne felgi LV1 MB-Design z oponami 245/30 ZR20 oraz 305/25 ZR21. Do jeżdżenia po torze tuner oferuje zestaw 18-calowych felg BBS z oponami 305/30 ZR18 i 335/30 ZR18 na tył. Niemal wszystkie elementy wykończenia wnętrza obszyto wysokiej jakości alcantarą, które ożywiają czerwone przeszycia.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Audi e-tron liderem segmentu

W pierwszej połowie 2020 roku Audi dostarczyło klientom na całym świecie 17641 modeli e-tron . To wzrost o 86,8 proc. w porównaniu...

Q4 – more Q, more sportback, more e-tron.

Audi przedstawia wariant Coupé Q4 e-tron jako samochód koncepcyjny, wersja produkcyjna zostanie wprowadzona na rynek w 2021 roku, jako siódmy elektryczny model...

Odświeżone Audi Q5

Audi Q5 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie premium średniej wielkości na rynkach europejskich. A teraz, Audi...

Innowacyjna koncepcja aerodynamiki modeli  Audi e-tron S

Dzięki innowacjom w zakresie inteligentnych technologii, sportowy SUV coupé Audi, osiąga wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26. Wyrafinowana koncepcja aerodynamiki zawiera...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo. Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7 Kamila

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

#RaceHome: Wirtualne wyścigi kierowców DTM Audi

Mike Rockenfeller, kierowca fabrczny Audi, zainicjował serię wirtualnych wyścigów pod hasłem #RaceHome, która odbędzie się na PlayStation 4 z całkowicie elektrycznym Audi e-tron Vision...

Audi A4 Avant i A5 Sportback g-tron

Modele Audi, napędzane gazem ziemnym, łączą ekologię i ekonomię: Audi A4 Avant g-tron i A5 Sportback g-tron  mają nowy, sportowy design i najnowocześniejszą obsługę dotykową. 

Auto-Union Type C z klocków Lego w skali 1:8

Z szesnastoma cylindrami pod maską i podwójnymi tylnymi kołami, Auto-Union Type C był piekielną maszyną, która zdominowała europejską scenę wyścigową w 1936...