niedziela, 12 lipca, 2020

Hulajnoga Audi e-tron

Audi reaguje na miejski trend w kierunku mobilności multimodalnej za pomocą nowej koncepcji e-hulajnogi.

Hulajnoga Audi e-tron, została zaprojektowana z myślą o sportowcach i łączy w sobie pozytywne cechy skuterów elektrycznych i deskorolek.

Do transportu w samochodzie, autobusie lub pociągu. 12-kilogramową hulajnogę można złożyć, schować w bagażniku lub jeśli wolisz, ciągnąć jak wózek. Hulajnoga Audi e-tron wyróżnia się przede wszystkim zwrotnością, która przypomina surfowanie. Użytkownik ma wolną rękę. Może rozejrzeć się i dawać sygnały innym uczestnikom ruchu. Produkcja i sprzedaż są planowane na koniec 2020 roku.

A1910304 medium

„Dzięki hulajnodze  Audi e-tron zwracamy się do klientów, którzy podróżują po mieście w sposób zrównoważony i multimodalny – i którzy cenią sobie styl i funkcjonalność”, mówi Thorsten Schrader, kierownik projektu mikro-mobilności w Audi.

Chociaż kierowca ma jedną rękę na kierownicy, to jednak steruje stopami, przesuwając ciężar, tak jak na deskorolce. Ruchome osie z czterema kołami, pozwalają na niezwykle ciasne pokonywanie zakrętów.

A1910309 medium

Kierownica zapewnia stabilność, mieści w sobie baterię i elektronikę oraz wyświetlacz ze statusem baterii. Przyspieszenie i hamowanie zapewnia skrętny uchwyt. Zasięg 20 kilometrów ma być osiągnięty poprzez odzyskanie energii kinetycznej hulajnogi, podczas hamowania. Hydrauliczny hamulec nożny zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo.

A1910311 medium

Klienci powinni mieć możliwość zakupu hulajnogi Audi e-tron za kwotę około 2000 euro do końca 2020 roku. Możliwe jest także wykorzystanie go we flotach dla określonych grup użytkowników, na przykład mieszkańców nowoczesnych dzielnic miejskich. Inną opcją byłoby zaoferowanie go klientom, którzy kupują modele Audi e-tron. Użytkownicy mogą łatwo przejechać ostatnie kilometry, na przykład z miejsca parkingowego lub punktu ładowania do miejsca docelowego, z maksymalną prędkością 20 km/h. 

A1910307 medium

Audi e-tron skuter posiada wymagane prawem oświetlenie LED: reflektory, światła do jazdy dziennej, światła tylne i światła hamowania. Interfejs Bluetooth umożliwia indywidualne ustawienia dynamiki jazdy i oferuje dodatkową ochronę przed kradzieżą. 

Źródło i zdjęcia – Audi AG

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Q4 – more Q, more sportback, more e-tron.

Audi przedstawia wariant Coupé Q4 e-tron jako samochód koncepcyjny, wersja produkcyjna zostanie wprowadzona na rynek w 2021 roku, jako siódmy elektryczny model...

Odświeżone Audi Q5

Audi Q5 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie premium średniej wielkości na rynkach europejskich. A teraz, Audi...

Innowacyjna koncepcja aerodynamiki modeli  Audi e-tron S

Dzięki innowacjom w zakresie inteligentnych technologii, sportowy SUV coupé Audi, osiąga wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26. Wyrafinowana koncepcja aerodynamiki zawiera...

Audi Personality #2 – RS6 C8 Maćka

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu,...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo. Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7 Kamila

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

#RaceHome: Wirtualne wyścigi kierowców DTM Audi

Mike Rockenfeller, kierowca fabrczny Audi, zainicjował serię wirtualnych wyścigów pod hasłem #RaceHome, która odbędzie się na PlayStation 4 z całkowicie elektrycznym Audi e-tron Vision...

Audi A4 Avant i A5 Sportback g-tron

Modele Audi, napędzane gazem ziemnym, łączą ekologię i ekonomię: Audi A4 Avant g-tron i A5 Sportback g-tron  mają nowy, sportowy design i najnowocześniejszą obsługę dotykową. 

Auto-Union Type C z klocków Lego w skali 1:8

Z szesnastoma cylindrami pod maską i podwójnymi tylnymi kołami, Auto-Union Type C był piekielną maszyną, która zdominowała europejską scenę wyścigową w 1936...