czwartek, 29 października, 2020

Audi A3 Sportback 40 TFSI e – kompaktowa hybryda typu plug-in

Po ostatnio omawianym Audi A3 Sportback g-tron, przyszła pora na prezentację kolejnej odsłony trójki. Tym razem zasilanej elektrycznie czyli kompaktowej hybrydy plug-in. Oferuje ona zasięg do 78 km jazdy z napędem elektrycznym, moc 204 KM i tym samym kontynuuje ofensywę elektryfikacji. Audi A3 Sportback 40 TFSI e, wyposażone jest w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 150KM i 250Nm.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

Oba silniki razem zapewniają moc systemu 204KM. Pracując razem z maksymalnym doładowaniem, systemowy moment obrotowy osiąga 350Nm.Kompaktowy model hybrydowy typu plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,6 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 227km/h. W cyklu NEDC „trójka” zużywa od 1,5 do 1,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Sześciobiegowa skrzynia S tronic przenosi moment obrotowy na przednią oś. Przekładnia dwusprzęgłowa jest wyposażona w elektryczną pompę olejową, która zapewnia zmianę biegów i zasilanie olejem nawet wtedy, gdy silnik TFSI jest chwilowo wyłączony.

Akumulator litowo-jonowy znajduje się pod spodem pojazdu, w obszarze tylnych spojlerów A3 Sportback 40 TFSI e. Jego 96 pryzmatycznych ogniw magazynuje 13,0 kWh energii, prawie 48 procent więcej niż w poprzednim modelu. Nie wprowadzono żadnych zmian w akumulatorze wysokiego napięcia w pakiecie. Oddzielny obwód chłodzący kontroluje temperaturę akumulatora. W razie potrzeby można go również połączyć z klimatyzacją. Dzięki temu klienci mogą jeździć na energii elektrycznej, nawet przy wyższych temperaturach zewnętrznych.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

Zarządzanie napędem kompaktowej hybrydy plug-in, zostało zaprojektowane z myślą o wydajnej jeździe. Zawsze uruchamia się elektrycznie, do temperatury -28°C. Kierowcy mogą nadać priorytet napędowi elektrycznemu za pomocą przycisku EV. Większość codziennych podróży możemy wykonać przy zerowej lokalnej emisji spalin. To prawie 20 kilometrów więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalna prędkość w pełni elektryczna wynosi 140 km/h. Przy niskich prędkościach emitowany jest e-dźwięk tak zwanego akustycznego systemu ostrzegania pojazdu.

Kiedy A3 PHEV jest w trybie hybrydowym, oba napędy inteligentnie dzielą pracę. W systemie operacyjnym MMI można wybrać dwa specjalne tryby: „Wstrzymanie baterii” i „Ładowanie baterii”. W trybie „wstrzymania” dostępne naładowanie akumulatora jest utrzymywane na obecnym poziomie. W trybie „ładowania” do akumulatora dostarczana jest jak najwięcej energii elektrycznej. Model oferuje znane nam już profile jazdy, z których korzystamy za pomocą standardowego systemu Audi drive select. Oferuje on profile jazdy komfortowy, automatyczny, dynamiczny i indywidualny.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

W dynamicznym profilu i gdy S tronic jest ustawiony na pozycji S, napęd hybrydowy pokazuje swój sportowy potencjał. Kiedy kierowca naciska pedał do podłogi, stosując tzw. kickdown, uwalnia pełny moment doładowania na maksymalnie dziesięć sekund. Gdy tylko zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik elektryczny przełącza się na rekuperację. Podczas hamowania silnik elektryczny samodzielnie hamuje do około 0,3 g, pokrywając w ten sposób większość wszystkich zastosowań hamulców w codziennej jeździe klienta. Hydrauliczne hamulce kół działają tylko wtedy, gdy kierowca mocniej naciśnie pedał. Przejście jest prawie niezauważalne. Podczas hamowania silnik elektryczny może odzyskać do 40 kW energii. Czterowahaczowa tylna oś stanowi do tego doskonałą podstawę. Elektryczny wzmacniacz siły hamowania gwarantuje mocne i spontaniczne hamowanie. Specjalnie zaprojektowane 16-calowe felgi aluminiowe są standardem, a na życzenie Audi dostarcza 17- lub 18-calowe felgi.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

Zawieszenie Audi A3 Sportback 40 TFSI e. łączy przyjemny komfort jazdy z dobrą dynamiką. Audi dostarcza kompaktową hybrydę plug-in z kablem do ładowania. A3 Sportback 40 TFSI e ładuje się z maksymalną mocą 2,9 kW. Następnie pełne naładowanie całkowicie rozładowanej baterii zajmuje nieco ponad cztery godziny. Dzięki bezpłatnej aplikacji myAudi, klienci mogą zdalnie sterować czasem ładowania i klimatyzacją przed skorzystaniem z auta. Przy niskich temperaturach na zewnątrz, elektryczne elementy grzejne ogrzewają wnętrze, a zasilana elektrycznie klimatyzacja chłodzi wnętrze przy wysokich temperaturach zewnętrznych. W publicznych terminalach ładowania, samochód ładuje się za pomocą tak zwanego kabla Mode 3. Usługa ładowania e-tron sprawia, że ​​ładowanie na drodze jest szczególnie wygodne. Obejmuje większość krajów w Europie, a jedna karta zapewnia dostęp do około 150 000 punktów ładowania.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

Audi A3 Sportback 40 TFSI e, mierzy 4,34 m długości i oferuje doskonałą przyjemność jazdy i użyteczność w codziennym życiu. Jego nadwozie ma sportowy i wyrazisty design. Na życzenie Audi oferuje reflektory Matrix LED. Cyfrowe światła do jazdy dziennej, których układ pikseli składa się z piętnastu segmentów LED, generują sygnaturę świetlną w kształcie litery E – symbol napędu hybrydowego typu plug-in. Progresywny design jest kontynuowany we wnętrzu dzięki kompaktowej dźwigni zmiany biegów, efektownym mechanizmom otwierania drzwi i dużej czarnej powierzchni deski rozdzielczej. Nowością w asortymencie jest tapicerka siedzeń wykonana z przetworzonych butelek PET, na której stylowe kontrastowe przeszycia tworzą akcenty.

Audi A3 Sportback 40TFSI e

Do koncepcji obsługi A3 Sportback 40 TFSI e, dodano funkcje i wyświetlacze charakterystyczne dla hybrydy. Miernik mocy w cyfrowym zestawie wskaźników – lub w opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi – wyświetla dane wyjściowe systemu, stan jazdy, rekuperację, stan naładowania akumulatora i zasięg. Centralny 10,1-calowy wyświetlacz MMI pokazuje przepływ energii. A3 Sportback 40 TFSI e, trafi do sprzedaży na wielu europejskich rynkach jesienią 2020 roku. Jego cena bazowa w Niemczech wynosi 37 470,92 EUR, a klientom w Niemczech przysługują rabaty w wysokości 6 750 EUR. Jako samochód służbowy, model hybrydowy typu plug-in jest opodatkowany tylko według zryczałtowanej stawki 0,5% ceny katalogowej brutto.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnie wpisy

Audi A3 Sportback 40 TFSI e – kompaktowa hybryda typu plug-in

Po ostatnio omawianym Audi A3 Sportback g-tron, przyszła pora na prezentację kolejnej odsłony trójki. Tym razem zasilanej elektrycznie czyli kompaktowej hybrydy plug-in....

Audi Personality #3 – RS6 C7

Ta historia jest zupełnie inna od tych dotychczas opisywanych. To opowieść o miłości do Niemki, która wiodła przez znajomości z Francuzkami i...

Audi R8 Green Hell i 24h Nürburgring

Audi R8 LMS od 2012 roku odniosło 5 ogólnych zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring –znanym nam jako Green Hell (Zielone...

Audi A3 Sportback 30 g-tron

Do rodziny A3 dołączył nowy członek - A3 Sportback 30 g-tron - nowa generacja z napędem CNG. Eksploatacja gazem ziemnym lub biometanem...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami.

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu,...